ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ.

Η MINI πάντα άγγιζε τα όρια του εφικτού – τώρα διαμορφώνουμε ένα βιώσιμο, πιο έξυπνο μέλλον. Αντιμετωπίζουμε τις τρέχουσες προκλήσεις αξιοποιώντας το πνεύμα πρωτοπορίας με την εξελιγμένη σχεδίαση που περιορίζεται στα ουσιώδη και χρησιμοποιεί βιώσιμα υλικά.
Christian Bauer, Επικεφαλής Τμήματος Εσωτερικής Σχεδίασης MINI

"ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΤΑ. Η ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥΣ ΑΠΑΙΤΕΙ ΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟ."

Η δημιουργία δεν περιορίζεται μόνον στη συναρμολόγηση των εξαρτημάτων. Η σχεδιαστική φιλοσοφία της Χαρισματικής Απλότητας καθοδηγεί τις σκέψεις των σχεδιαστών και των τεχνικών μας. Με νέες συναρπαστικές αναλογίες, βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά περιγράμματα και νέες διαστάσεις τροχών, η σχεδίαση βοηθά κάθε νέο μοντέλο MINI να αναπτύξει έναν ισχυρό και ξεχωριστό χαρακτήρα, εστιάζοντας διαισθητικά στην ουσία της μάρκας με τη φιλοσοφία της καθαρής, λιτής σχεδίασης.

Σχεδίαση για ανακύκλωση.

ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΡΑΝΕ.

Η αρχιτεκτονική στα μοντέλα MINI της νέας γενιάς έχει εξελιχθεί εξ αρχής με γνώμονα την αμιγώς ηλεκτρική κινητικότητα. Κάθε εκατοστό του διαθέσιμου χώρου αξιοποιείται με ακόμα πιο αποδοτικό τρόπο για να διασφαλιστεί η άνεση, η ευεξία, η συναισθηματική εμπειρία και η οδηγική απόλαυση για τους επιβάτες. Αυτό σημαίνει ότι κάθε μοντέλο MINI, ανεξάρτητα από τις εξωτερικές του διαστάσεις, θα συνεχίσει να προσφέρει και στο μέλλον τον ιδανικό συνδυασμό περιορισμένου αποτυπώματος και ευρύχωρου εσωτερικού.
Βιωσιμότητα MINI – Σχεδίαση - αποτελεσματική, αποδοτική, συναισθηματική Βιωσιμότητα MINI – Σχεδίαση - αποτελεσματική, αποδοτική, συναισθηματική
Βιωσιμότητα MINI – Σχεδίαση - επιφάνειες χωρίς χρήση δέρματος Βιωσιμότητα MINI – Σχεδίαση - επιφάνειες χωρίς χρήση δέρματος

ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ ΧΩΡΙΣ ΧΡΗΣΗ ΔΕΡΜΑΤΟΣ.

Στη νέα γενιά MINI απουσιάζει πλήρως το δέρμα από το εσωτερικό. Αυτό κατέστη εφικτό με τη χρήση βιώσιμων, μερικώς ανακυκλωμένων υλικών. Οι επιφάνειες χωρίς χρήση δέρματος μειώνουν τις εκπομπές CO2 κατά 85% σε όλη την αλυσίδα αξίας.

ΠΛΗΡΩΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΜΟΝΟΫΛΙΚΑ.

Για τις επιφάνειες των καθισμάτων με πλεκτή 3D επένδυση χρησιμοποιείται ένα πλήρως ανακυκλώσιμο μονοϋλικό. Η ειδική διαδικασία παραγωγής συμβάλλει στον βιώσιμο χαρακτήρα. Η επιφάνεια του υλικού δημιουργείται με την εφαρμογή μιας μεθόδου πλέξης 3D που εξοικονομεί πόρους, δεν παράγει σχεδόν καθόλου απόβλητα και απαιτεί λιγότερο χρόνο σε σχέση με άλλες συμβατικές μεθόδους.
Βιωσιμότητα MINI – πλεκτή επένδυση καθισμάτων 3D – πλήρως ανακυκλώσιμα μονοϋλικά Βιωσιμότητα MINI – πλεκτή επένδυση καθισμάτων 3D – πλήρως ανακυκλώσιμα μονοϋλικά

ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΣΕ ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΕΣ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ.

Βασική μας αρχή κατά τη σχεδίαση και την παραγωγή είναι "πρώτα τα δευτερογενή υλικά." Για παράδειγμα, στους τροχούς του νέου αμιγώς ηλεκτρικού MINI Countryman χρησιμοποιήσαμε δευτερογενές αλουμίνιο σε ποσοστό έως και 70%, προερχόμενο από απορρίμματα αλουμινίου. Έτσι εξοικονομούμε περίπου 90% ενέργεια, σε σύγκριση με τη χρήση και την επεξεργασία πρωτογενούς αλουμινίου. Η παραγωγή δευτερογενούς αλουμινίου μειώνει κατά 95% τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Είναι αυτονόητο ότι στη διαδικασία παραγωγής χρησιμοποιούμε μόνον πράσινη ενέργεια.
Βιωσιμότητα MINI - νέες διαδικασίες σχεδίασης - παραγωγή δευτερογενούς αλουμινίου
Βιωσιμότητα MINI - νέες διαδικασίες σχεδίασης - παραγωγή δευτερογενούς αλουμινίου1
Βιωσιμότητα MINI - νέες διαδικασίες σχεδίασης - παραγωγή δευτερογενούς αλουμινίου
Βιωσιμότητα MINI - νέες διαδικασίες σχεδίασης - παραγωγή δευτερογενούς αλουμινίου1

ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΣΠΑΝΙΩΝ ΓΑΙΩΝ ΣΤΟ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ MINI COUNTRYMAN.

Η MINI αποδεσμεύεται πλήρως από τη χρήση 'σπάνιων γαιών' στο σύστημα κίνησης του αμιγώς ηλεκτρικού MINI Countryman. Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στην υιοθέτηση μιας νέας σχεδιαστικής προσέγγισης στην οποία τα μαγνητικά πεδία αντικαθιστούν τους συμβατικούς μαγνήτες και καθιστούν περιττή τη χρήση αυτών των υλικών. Αυτή η σημαντική εξέλιξη μάς επιτρέπει να διαμορφώσουμε μια πιο βιώσιμη διαδικασία παραγωγής των αμιγώς ηλεκτρικών MINI και βοηθά στην περαιτέρω μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης.
Βιωσιμότητα MINI - σχεδίαση συστήματος κίνησης - αμιγώς ηλεκτρικό MINI Countryman Βιωσιμότητα MINI - σχεδίαση συστήματος κίνησης - αμιγώς ηλεκτρικό MINI Countryman
Anna Goldhofer, ειδική στη βιωσιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας κυκλικής οικονομίας.

"ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΑΛΛΑΞΩ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟ, Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΕΙΔΗ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΗΝ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΕΙΣ ΜΕ 2 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ."

ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΜΠΡΟΣ.

Όλοι μπορούν να παίξουν έναν ενεργό ρόλο στην προσπάθεια να καταστήσουμε το MINI βιώσιμο. Στη σειρά συνεντεύξεων δίνουμε έμφαση στον τρόπο που συμβάλλουν πολλοί άνθρωποι της MINI στη βιωσιμότητα, αλλά και στα κίνητρα που τους εμπνέουν.

ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΡΩΤΟΥΝ ΣΥΧΝΑ.

Η ανακύκλωση ξεκινά με την ελεγχόμενη επιστροφή του MINI σε ένα πιστοποιημένο σημείο παραλαβής ή αποσυναρμολόγησης. Επικοινώνησε με τον Επίσημο Έμπορο για να βρεις αυτά τα πιστοποιημένα σημεία, που μπορούν να εκδώσουν το πιστοποιητικό καταστροφής που είναι απαραίτητο για την οριστική απόσυρση του MINI.

Η ανακύκλωση ξεκινά με την εξουδετέρωση των αερόσακων και των άλλων πυροτεχνικών εξαρτημάτων. Μετά αφαιρείται το ψυκτικό του συστήματος κλιματισμού και τα υγρά φρένων, το νερό του ψυγείου, τα λάδια του κινητήρα και του κιβωτίου και τέλος αντλείται το καύσιμο. Τα διάφορα υγρά μεταγγίζονται σε διαφορετικά δοχεία και μεταφέρονται σε ειδικά εργοστάσια για επεξεργασία ή ανακύκλωση. Αφού αφαιρεθούν από το MINI όλα τα υγρά, αποσυναρμολογούνται τα εξαρτήματα και τα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν. Τα υπόλοιπα μέρη του αποσυναρμολογημένου MINI κόβονται και συμπιέζονται σε κομμάτια μικρού μεγέθους και μετά ταξινομούνται. Τα πλαστικά, τα υφάσματα, τα σιδηρούχα και μη σιδηρούχα μέταλλα θα οδηγηθούν στην ανακύκλωση.

Η MINI έχει θέσει φιλόδοξους στόχους μέσω της στρατηγικής κατεύθυνσης, την οποία σκοπεύουμε να βελτιώνουμε συνεχώς. Μέχρι το 2030, στοχεύουμε να μειώσουμε στο μισό τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο στη φάση χρήσης. Επίσης, σχεδιάζουμε να αξιοποιήσουμε δευτερογενή υλικά σε ποσοστό έως 50% και να συνεχίσουμε να εστιάζουμε σε συνεταιριστικά σχήματα για την ανακύκλωση των πλαστικών. Η κυκλική οικονομία παίζει σημαντικό ρόλο σ' αυτό. Επιπλέον, από το 2021 προμηθευόμαστε αλουμίνιο που έχει παραχθεί με τη χρήση ηλεκτρικού ρεύματος που παράγεται με τη βοήθεια ηλιακής ενέργειας. Η παραγωγή αλουμινίου είναι εξαιρετικά ενεργοβόρα κι επομένως η αξιοποίηση πράσινης ενέργειας έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των εκπομπών CO2. Η πράσινη ενέργεια αποτελεί έναν θεμελιώδη μοχλό για την επίτευξη του εταιρικού στόχου για μείωση των εκπομπών CO2 στο δίκτυο προμηθευτών κατά 20% μέχρι το 2030.

Η χωρητικότητα του εθνικού δικτύου ηλεκτροδότησης δεν είναι το μεγάλο πρόβλημα, όπως νομίζουν οι περισσότεροι. Μέχρι τώρα, η είσοδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά της ΕΕ ήταν απολύτως προβλέψιμη. Παράλληλα αναπτύσσεται και το δίκτυο ηλεκτροδότησης. Επομένως, στο εγγύς μέλλον δεν απαιτείται νέα αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου. Οι εταιρίες κοινής ωφέλειας είχαν τον χρόνο να οργανωθούν εκ των προτέρων. Ωστόσο, η κατάσταση διαφέρει ανάλογα με τη χώρα. Για παράδειγμα, στη νότια Ευρώπη η εξέλιξη είναι πιο εύκολη λόγω των ισχυρών δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και την ύπαρξη ηλεκτρικών συστημάτων θέρμανσης. Σε άλλες περιοχές της Ευρώπης, η εξέλιξη είναι λίγο πιο δύσκολη λόγω των μονοφασικών συστημάτων ηλεκτροδότησης και των παλαιότερων υποδομών. Αυτά όμως τα ζητήματα αντιμετωπίζονται σχετικά γρήγορα. Για την ακρίβεια, υπάρχει μια 'αναπάντεχη' ανατροπή καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να αποτελέσουν ζωτική πηγή ευελιξίας στο σύστημα ενέργειας. Αντί να αποτελέσουν απειλή για τη σταθερότητα του δικτύου ή τη χωρητικότητα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λειτουργούν ως μεγάλες μπαταρίες σε τροχούς. Καθιστούν εφικτή την αποθήκευση ενέργειας και τη χρήση της σε μεταγενέστερη στιγμή. Μέσα στα επόμενα χρόνια θα έχουμε μια υποδομή φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα αξιοποιούνται για συγκεντρωτικά αποθέματα.

Τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης διαθέτουν λιγότερα κινούμενα μέρη από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE). Αυτό σημαίνει ότι η συντήρηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο οικονομική, καθώς το service κοστίζει λιγότερο σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο ICE. Στο μειωμένο κόστος συντήρησης προστίθεται και το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος όταν φορτίζεις το αυτοκίνητό σου στο σπίτι, κάτι που οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση χρημάτων. Ωστόσο, ενώ η ιδιοκτησία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι σαφώς οικονομικότερη από ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, μπορείς να αναμένεις ένα παραπλήσιο κόστος για τα παραδοσιακά ανταλλακτικά όπως τακάκια φρένων και ελαστικά.